B.A.U.M.-Jahrbuch: Jetzt kostenlos reinlesen!

European Capital of Smart Tourism: travelling in the digital era

Over 600 European cities can apply until the 30th June 2018 to compete for the title of the first European Capital of Smart Tourism.

On the initiative of the European Parliament, the European Commission launched in April the European Capital of Smart Tourism competition in order to recognise outstanding achievements of EU cities as tourism destinations in four categories: accessibility, sustainability, cultural heritage and creativity as well as digitalisation.
 
With this initiative, the Commission aims to promote the sharing of best practices and to encourage the development of innovative, inclusive, culturally diverse and sustainable tourism in European cities.
 
 
 
Why tourism needs to be smart – and digital
Tourism is a vital contributor to the EU’s economic growth and employment: five EU Member States are among the world’s top ten tourist destinations worldwide. As the EU is welcoming more and more visitors every year, the development and diffusion of smart tourism practices is essential. Tourism is an activity that requires solutions to foster and protect cultural heritage while reconciling economic growth with sustainable, accessible and digital development.
The rapid evolution of digitalisation and the steady rise of Internet usage in the last decade across all aspects of life have drastically changed the way people travel and experience tourism. Almost 40% of the population in the EU relies on the Internet for making travel arrangements, booking accommodations or finding out about other travel related activities. Innovation and new information technologies have become determining factors to stimulate the competitiveness of the European tourism sector.
 
Keep an eye on our competition to see which EU cities have implemented outstanding measures in digital, accessible, sustainable and cultural tourism.
The shortlisted finalists will be announced mid-August on our website: www.SmartTourismCapital.eu
 
Kontakt: European Capital of Smart Tourism
info@SmartTourismCapital.eu | www.SmartTourismCapital.eu

Lifestyle | Sport & Freizeit, Reisen, 12.06.2018
     
Cover des aktuellen Hefts

Digitalisierung und Marketing 4 Future

forum 03/2020 ist erschienen

  • Digitalisierung
  • VerANTWORTung
  • Green Money
  • Marketing 4 Future
Weiterlesen...
Kaufen...
Abonnieren...
07
NOV
2020
Green World Tour Nachhaltigkeitsmesse Mannheim/Heidelberg
Die Vielfalt der Nachhaltigkeit auf einer Messe
69115 Heidelberg
03
DEZ
2020
13. Deutscher Nachhaltigkeitstag
Die Krise als Chance zum ökologischen und sozialen Umbau
40474 Düsseldorf
Alle Veranstaltungen...
Tierisch gut gedruckt! Wir drucken VEGAN. premium green by oeding-print.de

Gemeinsam ist es Klimaschutz

natureOffice nimmt Sie mit auf die Reise durch den Klimakosmos - gleich YouTube-Kanal abonnieren und Baum pflanzen!

Pioniere & Visionen

Countdown für Planet B. Leila Dreggers Plädoyer für einen Aufbruch ins utopische Denken
3 - Der Systemwechsel der Ernährung heißt Kontakt. "Ich hab dich zum Fressen gern!"
Hier könnte Ihre Werbung stehen! Gerne unterbreiten wir Ihnen ein Angebot

Jetzt auf forum:

Celebrity Endorsement

Gold statt Weihnachtsfeier

Ehrgeizige Nachhaltigkeitsziele 2025: Brambles stellt als Pionier erstmals Pläne für weltweit regenerative Lieferketten vor

Signifikant steigende Stromeffizienz

Inbetriebnahme Agri-Photovoltaikanlage Aasen mit Winfried Kretschmann

DHL Express ist einer der besten Arbeitgeber der Welt

Der smarte Wasserhahn-Tracker VLOW schont Umwelt und Geldbeutel

Warum vegetarisches Hundetrockenfutter eine echte Alternative ist

  • World Future Council. Stimme zukünftiger Generationen
  • Futouris - Tourismus. Gemeinsam. Zukunftsfähig
  • PEFC Deutschland e. V.
  • DGNB - Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen
  • VDMA Nachhaltigkeitsinitiative Blue Competence
  • Global Nature Fund (GNF)
  • SÜDWIND e.V. - Institut für Ökonomie und Ökumene
  • TourCert gGmbH
  • Telefónica Germany GmbH & Co. OHG